Muzeum Pojazdów Zabytkowych tamteLata.PL

Galeria Pojazdów Zabytkowych


  • Marka: Audi
  • Model: 100
  • Rok produkcji: 1988
  • Pojemność: 1760
  • Moc: 90

Audi 100 – samochód klasy wyższej produkowany przez Audi w latach 1968–1994. Pierwsza generacja Audi 100 została po raz pierwszy ukazana 26 listopada 1968 roku. Samochód ten, zaprojektowany przez Ludwika Krausa, stał się przebojem dzięki wysokiej jakości użytych materiałów, dobrym właściwościom jezdnym oraz przestronnemu wnętrzu. Druga generacja Audi 100 zadebiutowała w sierpniu 1976 roku, trafiając do produkcji jako dwu- i czterodrzwiowy sedan. Nowe Audi 100 C3 pojawiło się w 1982 roku i było większe oraz bardziej aerodynamiczne od swojego poprzednika. Model C3 cechował się dużym bagażnikiem (570 l) i płaską szybą przednią. Ze względu na charakterystyczną sylwetkę, model ten został „ochrzczony” mianem „cygara”. Samochód występował w wersji z napędem przednim oraz z napędem na cztery koła. rzecia generacja Audi 100 była sprzedawana na rynek amerykański jako Audi 5000. W 1988 roku przeprowadzono facelifting modelu. W plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1983 model zajął 1 miejsce.



  • Marka: Citroen
  • Model: Visa
  • Rok produkcji: 1985
  • Pojemność: 1123
  • Moc: 57

Citroën Visa -pojazd kompaktowy firmy Citroën produkowany w latach 1978-1989. Premiera odbyła się w 1978 roku. Nadwozie opracowane zostało przez zespół projektantów Citroëna. Sylwetka pojazdu jest tradycyjna w kształtach i charakterystyczna dla rodziny Citroën. Charakterystycznym elementem Visy pierwszej generacji był tzw. "świński ryjek" atrapy chłodnicy, oraz tablica rozdzielcza wraz z przełącznikami określanymi przez użytkowników jako "puszka z piwem i krajalnica do sera”. Były umieszczone zgodnie z zasadą PRN: (Pluie, Route, Nuit - deszcz, droga, noc) dającą dostęp do wycieraczek, spryskiwaczy, klaksonu, kierunków, świateł umieszczonych na cylindrycznym elemencie na wyciągnięcie palców. W modelach późniejszych, miejsce zegara analogowego zajął obrotomierz, oraz pojawił się zegar cyfrowy. W marcu 1981 roku do produkcji weszła wersja Visa II. Produkowana była również wersja Plein Air (1983-1985) ze składanym dachem, oraz Enterprise - bagażowa pozbawiona tylnych siedzeń. W 1985 Visa przeszła kolejny facelifting - przekonstruowano deskę rozdzielczą.



  • Marka: Peugeot
  • Model: 177 N1.
  • Rodzaj nadwozia: Cabrio
  • Rok produkcji: 1927
  • Pojemność: 1525
  • Moc: 29

Peugeot 177 Type B był to samochód klasy średniej produkowany w latach 1924 i 1929. Konkurował z Citroën B2 i Renault KZ. Samochód pochodzi od Peugeot Type 173 , z którego odziedziczył jego komponenty mechaniczne i z którymi podzielił zarówno gabaryty. 1525 cc OHV czterocylindrowy silnik rzędowy. Deklarowana maksymalna moc wyjściowa wynosiła 29 KM przy 1900 obr./min. Samochód był dostępny w trzech różnych poziomach wyposażenia, oznaczonych B, BH i BL. Rok po premierze, w 1925 roku, Typ 177, Typ 173 został wycofany ze sprzedaży. Również w 1925 roku firma wypuściła Peugeota Typ 181 , zasadniczo podobnego do 177, ale z nieco większym ilnikiem o pojemności 1615 cm3, dla którego podano maksymalną moc 30 KM i maksymalną prędkość 75 km / h. Pod koniec 1926 roku produkcja trzech oryginalnych wersji 177 B dobiegła końca. 16 039 zostało wyprodukowanych. Na początku 1927 r. Wprowadzono następcę 177 M w postaci 177 M. 177 M z 1927 r.



  • Marka: Opel
  • Model: Ascona
  • Rok produkcji: 1979
  • Pojemność: 1956
  • Moc: 101

Opel Ascona – produkowany w latach 1970–1988, w różnych wersjach. Pojazd ten brał udział w latach osiemdziesiątych w licznych rajdach samochodowych, odnosząc wiele sukcesów. Na rynku ukazały się trzy generacje tego modelu. Występowała jako dwu- i czterodrzwiowa limuzyna oraz trzydrzwiowe kombi, a w trzeciej generacji także jako kabriolet. W 1988 Ascona została zastąpiona przez Vectrę. We wrześniu i październiku 1970 roku Opel przedstawił swoją całkowicie nową gamę pojazdów, Opel Ascona i oparte na nim coupe Opel Manta. Druga generacja Opla Ascony ujrzała światło dzienne w 1975. Auto oferowano wyłącznie jako 2- lub 4-drzwiowego sedana. W przypadku porównywania pierwszej i drugiej generacji Opla Ascony, widać było znaczne zmiany w stylistyce nadwozia. Wykorzystywano te same silniki co w przypadku pierwszej generacji auta. Model Ascona C został wprowadzony we wrześniu 1981 roku. W tej generacji zastosowano już napęd na przednią oś, w porównaniu do Ascony A i B, które miały jeszcze napęd tylny.



  • Marka: Opel
  • Model: Ascona
  • Rodzaj nadwozia: Cabrio
  • Rok produkcji: 1984
  • Pojemność: 1800
  • Moc: 115

Opel Ascona – produkcja w latach 1970–1988, Pojazd ten brał udział w latach 80 w licznych rajdach, odnosząc wiele sukcesów. W 1982 Walter Röhrl zdobył Mistrzostwo Europy samochodem Opel Ascona B 400. Na rynku ukazały się trzy generacje tego modelu. Występowała jako dwu- i czterodrzwiowa limuzyna oraz trzydrzwiowe kombi, a w trzeciej generacji także jako kabriolet. W 1979 powstał wariant: Ascona 400, przeznaczony do udziału w rajdach samochodowych. W 1988 Ascona została zastąpiona przez Vectrę. Model Ascona C został wprowadzony we wrześniu 1981 roku. W tej generacji zastosowano już napęd na przednią oś, w porównaniu do Ascony A i B, które miały jeszcze napęd tylny. W roku 1983 wprowadzono niewielkie zmiany konstrukcyjne oraz pokazano wersję cabrio, a także usportowioną wersję „SR” z silnikiem 1.8i (115 KM). W roku 1985 wprowadzono katalizatory spalin, był to pierwszy niemiecki samochód wyposażony w katalizator. Na bazie Opla Ascony C powstało Daewoo Espero. W sierpniu 1988 roku zakończono produkcję Ascony C.



  • Marka: Peugeot
  • Model: Berline
  • Rok produkcji: 1939
  • Pojemność: 1133
  • Moc: 30

Peugeot 202 to supermini opracowany i zaprojektowany przez francuskiego producenta Peugeot. Produkcja trwała od 1938 do 1942 roku. Był sprzedawany do 1949 roku, kiedy to został zastąpiony przez 203. Stalową karoserię 202 można było natychmiast rozpoznać jako Peugeota po sposobie, w jaki reflektory, podobnie jak w starszym 302 , były ustawione blisko siebie, w chronionym miejscu za przednią kratką. Większość klientów wybrała czterodrzwiową wersję berline (sedan), która do 1948 roku była oferowana z przesuwanym, przesuwanym dachem z blachy stalowej w cenie. Jednak bagażnik / bagażnik był mały i można było się do niego dostać tylko z wnętrza samochodu, bez zewnętrznej pokrywy bagażnika. We Francji były tylko dwa modele w tej klasie, oferujące tak szeroką gamę typów nadwozia; druga była nadal popularna, ale wkrótce miała zostać zastąpiona Simca 8. Prędkość maksymalną około 100 km / h. Dwumiejscowy, dwudrzwiowy kabriolet miał oddzielną pokrywę bagażnika, ale kosztował około 30% więcej niż berline. Wyprodukowano 104126 sztuk.



  • Marka: Citroen
  • Model: Visa
  • Rodzaj nadwozia: Cabrio
  • Rok produkcji: 1985
  • Pojemność: 1123
  • Moc: 57

Lift

Citroën Visa -pojazd kompaktowy firmy Citroën produkowany w latach 1978-1989. Premiera odbyła się w 1978 roku. Nadwozie opracowane zostało przez zespół projektantów Citroëna. Sylwetka pojazdu jest tradycyjna w kształtach i charakterystyczna dla rodziny Citroën. Charakterystycznym elementem Visy pierwszej generacji był tzw. "świński ryjek" atrapy chłodnicy, oraz tablica rozdzielcza wraz z przełącznikami określanymi przez użytkowników jako "puszka z piwem i krajalnica do sera”. Były umieszczone zgodnie z zasadą PRN: (Pluie, Route, Nuit - deszcz, droga, noc) dającą dostęp do wycieraczek, spryskiwaczy, klaksonu, kierunków, świateł umieszczonych na cylindrycznym elemencie na wyciągnięcie palców. W modelach późniejszych, miejsce zegara analogowego zajął obrotomierz, oraz pojawił się zegar cyfrowy. W marcu 1981 roku do produkcji weszła wersja Visa II. Produkowana była również wersja Plein Air (1983-1985) ze składanym dachem, oraz Enterprise - bagażowa pozbawiona tylnych siedzeń. W 1985 Visa przeszła kolejny facelifting - przekonstruowano deskę rozdzielczą.



  • Marka: Citroen
  • Model: Visa
  • Rodzaj nadwozia: Cabrio
  • Rok produkcji: 1984
  • Pojemność: 1123
  • Moc: 82

Citroën Visa -pojazd kompaktowy firmy Citroën produkowany w latach 1978-1989. Premiera odbyła się w 1978 roku. Nadwozie opracowane zostało przez zespół projektantów Citroëna. Sylwetka pojazdu jest tradycyjna w kształtach i charakterystyczna dla rodziny Citroën. Charakterystycznym elementem Visy pierwszej generacji był tzw. "świński ryjek" atrapy chłodnicy, oraz tablica rozdzielcza wraz z przełącznikami określanymi przez użytkowników jako "puszka z piwem i krajalnica do sera”. Były umieszczone zgodnie z zasadą PRN: (Pluie, Route, Nuit - deszcz, droga, noc) dającą dostęp do wycieraczek, spryskiwaczy, klaksonu, kierunków, świateł umieszczonych na cylindrycznym elemencie na wyciągnięcie palców. W modelach późniejszych, miejsce zegara analogowego zajął obrotomierz, oraz pojawił się zegar cyfrowy. W marcu 1981 roku do produkcji weszła wersja Visa II. Produkowana była również wersja Plein Air (1983-1985) ze składanym dachem, oraz Enterprise - bagażowa pozbawiona tylnych siedzeń. W 1985 Visa przeszła kolejny facelifting - przekonstruowano deskę rozdzielczą.



  • Marka: Peugeot
  • Model: 304
  • Rodzaj nadwozia: Sedan
  • Rok produkcji: 1979
  • Pojemność: 1290
  • Moc: 71

Peugeot 304 – mały samochód rodzinny produkowany przez francuską firmę Peugeot w latach 1969 – 1980. Model 304 został zaprezentowany we wrześniu 1969 roku. Bazował na Peugeocie 204 z którym dzielił wiele części, najbardziej rzucającą się w oczy różnicą jest wygląd przedniej części nadwozia. Samochód napędzany był silnikiem o pojemności 1288 cm³ (XL3) . Późniejsze modele były wyposażone w silniki o pojemności 1290 cm³ (XL5/XL5S). Samochód był dostępny jako czterodrzwiowy sedan, estate/station wagon, dwudrzwiowe coupé, kabriolet oraz van. Model ten był jak na swoje czasy zaawansowany technicznie, posiadał system w pełni niezależnego zawieszenia, silnik wykonany z lekkich stopów w układzie OHC, czterobiegową skrzynię biegów która korzystała z tego samego oleju co silnik, hamulce tarczowe z przodu oraz hamulce bębnowe z tyłu. Koniec produkcji modelu 304 nastąpił z rokiem 1980. Na drogi trafiło 1.178.425 egzemplarzy. Następca, Peugeot 305, zadebiutował na dwa lata przed końcem produkcji modelu 304 (1978 rok).



  • Marka: Polonez
  • Model: Caro Plus GSI
  • Rok produkcji: 1998
  • Pojemność: 1598
  • Moc: 82

FSO Polonez – samochód osobowy produkowany przez Fabrykę Samochodów Osobowych w Warszawie od 3 maja 1978 roku do 22 kwietnia 2002 roku. Powstał jako następca Polskiego Fiata 125p, który był jednak produkowany równolegle aż do 1991 roku. Samochód przeszedł kilka większych modernizacji, wprowadzono także kolejne odmiany. Nowością było 5-drzwiowe nadwozie typu hatchback. W 1988 roku wprowadzono wersję użytkową Poloneza nazwaną Truck. W 1991 roku przeprowadzono gruntowną modernizację, wprowadzając wersję Caro z mocno odświeżonym nadwoziem. Od 1996 roku dostępna była wersja sedan – Atu, rok później przeprowadzono ostatnią poważniejsza modyfikację Poloneza, wprowadzając modele Caro i Atu Plus. Od 1999 roku dostępna była także wersja Kombi. Produkcję zawieszono 22 kwietnia 2002 roku, łącznie z zestawami montażowymi wyprodukowano 1 061 807 egzemplarzy modelu w różnych wersjach. W kwietniu 1997 roku do produkcji trafił Polonez zmodernizowany zgodnie z linią „Plus”.



  • Marka: Pontiac
  • Model: Firebird IV
  • Rok produkcji: 1994
  • Pojemność: 2253
  • Moc: 148

Pontiac Firebird – samochód sportowy typu klasy średniej produkowany pod amerykańską marką Pontiac w latach 1967 – 2002. Pontiac Firebird I został zaprezentowany po raz pierwszy w 1967 roku. Pontiac zaprezentował model Firebird - 23 lutego 1967, pół roku po premierze Chevroleta Camaro. Za wygląd nowego modelu, w modnym wówczas stylu coke bottle, odpowiadał John DeLorean. Układ przeniesienia napędu Firebirda pochodził z większego Pontiaca GTO. Występowały dwa warianty - coupe typu hardtop oraz kabriolet. Pontiac Firebird II został zaprezentowany w 1970 roku. Pontiac Firebird III został zaprezentowany w 1982 roku. Pontiac Firebird IV został zaprezentowany w 1992 roku. Czwarta i ostatnia generacja Pontiaka zastąpiła produkowanego od 10 lat poprzednika. Firebird powstał na płycie podłogowej General Motors o nazwie F-body, stał się przez to wyraźnie dłuższy, co korelowało ze smukłą i aerodynamiczną sylwetką. Charakterystycznym elementem stylistki ponownie stały się chowane przednie reflektory, a także zaokrąglona tylna szyba podnoszona z klapą bagażnika.



  • Marka: Mercedes
  • Model: 124
  • Rodzaj nadwozia: Pickup
  • Rok produkcji: 1988
  • Pojemność: 2470
  • Moc: 90

Mercedes-Benz W124 – samochód klasy średniej-wyższej produkowany przez niemiecki koncern Mercedes-Benz w latach 1984–1993. Samochód wytwarzano jeszcze dalej w latach 1993–1997 jako pierwsza generacja klasy E. Najpopularniejszy model marki w historii – łącznie zostało wyprodukowanych 2 583 470 szt. Samochód przedstawiono w 1984 r. jako następca Mercedesa W123 pod kodem W124. Przez lata wytwarzano go w pięciu wersjach nadwozia: sedan, kombi, coupé, cabrio, limousine, a także jako podwozie pod zabudowę, karetek pogotowia czy też karawanów pogrzebowych. Opcjonalnie do modelu W124 można było zamówić napęd na 4 koła (4Matic od 1987). W 1993 roku Mercedes przeprowadził drobną modernizację modeli serii 124 – zaokrąglono górny róg reflektorów, zmieniono kolor wkładów tylnych lamp i wprowadzono biały kolor przednich kierunkowskazów. Przy okazji tejże zmiany, w ramach porządków w nazewnictwie, modele serii 124 przemianowano na klasę E, plasując się między mniejszą klasą C i większą klasą S. Modeli Pickup powstało tylko 460 szt.



  • Marka: NSU
  • Model: Vicky Victoria
  • Rodzaj nadwozia: Motorower
  • Rok produkcji: 1960
  • Pojemność: 50
  • Moc: 5

NSU Motorenwerke AG - niemiecki producent samochodów osobowych i motocykli założony w 1873 roku. Historia powstania marki NSU sięga roku 1873, kiedy to Heinrich Stoll oraz Christian Schmidt w Riedlingen nad Dunajem założyli firmę Werkstätte Schmidt & Stoll zajmującą się produkcją maszyn włókienniczych. W 1884 roku przeniesiona została do Neckarsulm, gdzie rzeka Sulm wpływa do rzeki Neckar. Rozpoczęto tam produkcję rowerów, którą około 1892 roku całkowicie wstrzymano na rzecz ponownej produkcji maszyn włókiennic. Od tego czasu nazwa NSU zaczęła występować oficjalna nazwa. W 1901 roku zmieniona została nazwa firmy na NSU Vereinigte Fahrzeugwerke AG. Po zakończonej II wojnie światowej NSU zaczęło od nowa w całkowicie zniszczonej wojną fabryce z przedwojennymi konstrukcjami motocykli takich jak m.in. Quick, OSL i Konsul. Za udanym przedsięwzięciem stał konstruktor, Albert Roder, który sprawił że w 1955 roku NSU stał się największym producentem motocykli na świecie.



  • Marka: DKW
  • Rodzaj nadwozia: Motorower
  • Rok produkcji: 1960
  • Pojemność: 50
  • Moc: 5

Pod koniec 1920 roku i aż do wybuchu II wojny światowej, DKW był największy na świecie producent motocykli i pionierem przednich kół napędowych samochodów z ich DKW froncie , wraz z Citroën Traction Avant . W 1931 roku rozpoczął budowę Ing Zoller podzielone-single i tę koncepcję wykonaną DKW dominującą wyścigów motocyklowych w lekkiej i Juniorów klas międzywojennych. Obejmowały terenowych wydarzeń, takich jak Międzynarodowe Dni Trial Six , gdzie marka zdobył kilka znaczących sukcesów roku międzywojennym u boku Bawarskich Motor Works Jednocześnie, firma miała również pewne sukcesy z Super-opłata motocykli wyścigowych, które z powodu swojej wagi lekkiej były szczególnie skuteczne w ISDT. Oddział motocykl produkowany znanych modeli, takich jak RT 125 przed i po II wojnie światowej , a po wojnie z produkcji w oryginalnym fabryki w NRD coraz MZ to sprawiło 175, 250 i 350 (cc).



  • Marka: Citroen
  • Model: Dyane
  • Rok produkcji: 1980
  • Pojemność: 602
  • Moc: 30

Samochód Francuski przez firmę Citroën w latach 1967- 1983. Model ten bazuje na popularnym samochodzie Citroën 2CV, łącznie powstało 1 400 000 sztuk. Początkowo był planowany jako następca się modelu 2CV, jednak ostatecznie stał się jedynie jego uzupełnieniem. Model Dyane to odpowiedź Citroëna na popularny samochód Renault 4, który w roku 1961 przyczynił się do spadku poziomu sprzedaży Citroëna 2CV. Cechą wspólną dla modeli 2CV oraz Dyane są silniki; początkowo Dyane napędzany był chłodzonym powietrzem silnikiem o pojemności 425 cm³; późniejsza wersja miała już pojemność 602 cm³, osiągała moc wyższą niż w samochodzie 2CV. Model Dyane to samochód wyższej klasy od 2CV — plasował się pomiędzy nim a modelem Ami — skierowany był do innych klientów oraz posiadał nadwozie typu hatchback. W 1974 roku wyprodukowano 126854 sztuki modelu Dyane. W 1968 r. polski Centralny Ośrodek Konstrukcyjno-Badawczy Przemysłu, zajmował się badaniami pojazdów, celem podpisania umowy na produkcję samochodu w Polsce.



  • Marka: Peugeot
  • Model: 204
  • Rok produkcji: 1967
  • Pojemność: 1130
  • Moc: 53

Peugeot 204 – mały samochód osobowy produkowany przez francuską firmę Peugeot w latach 1965 – 1976. Model 204, znany pod nazwą prototypową Project D12, dostępny był w wielu wersjach nadwoziowych takich jak: mały samochód ciężarowy, kabriolet, coupe, estate/wagon oraz van. Produkcja została uruchomiona 23 kwietnia 1965 w Paryżu. Peugeot 204 był najlepiej sprzedającym się samochodem we Francji w latach 1969 – 1971. Samochód posiadał przedni napęd, napędzany był silnikiem benzynowym o pojemności 1130 cm³ (maksymalna dopuszczalna pojemność dla klasy 6CV we Francji) oraz silnikiem Diesla o pojemności 1357 cm³. Model 204 to także pierwszy samochód marki Peugeot wyposażony w hamulce tarczowe. Peugeot 204 posiadał specyficznie umieszczony układ napędowy; skrzynia biegów oraz dyferencjał były umiejscowione bezpośrednio pod blokiem silnika. Ułożenie to pozwoliło firmie Peugeot skonstruować ich pierwszy przednionapędowy samochód.



  • Marka: Mercedes
  • Model: E124
  • Rok produkcji: 1994
  • Pojemność: 1997
  • Moc: 75

Mercedes-Benz W124 – samochód klasy średniej-wyższej produkowany przez niemiecki koncern Mercedes-Benz w latach 1984–1993. Samochód wytwarzano jeszcze dalej w latach 1993–1997 jako pierwsza generacja klasy E. Najpopularniejszy model marki w historii – łącznie zostało wyprodukowanych 2 583 470 szt. Samochód przedstawiono w 1984 r. jako następca Mercedesa W123 pod kodem W124. Przez lata wytwarzano go w pięciu wersjach nadwozia: sedan, kombi, coupé, cabrio, limousine, a także jako podwozie pod zabudowę, karetek pogotowia czy też karawanów pogrzebowych. Opcjonalnie do modelu W124 można było zamówić napęd na 4 koła (4Matic od 1987). W 1993 roku Mercedes przeprowadził drobną modernizację modeli serii 124 – zaokrąglono górny róg reflektorów, zmieniono kolor wkładów tylnych lamp i wprowadzono biały kolor przednich kierunkowskazów. Przy okazji tejże zmiany, w ramach porządków w nazewnictwie, modele serii 124 przemianowano na klasę E, plasując się między mniejszą klasą C i większą klasą S.



  • Marka: Toyota
  • Model: Hiace
  • Rodzaj nadwozia: Kamper
  • Rok produkcji: 1977
  • Pojemność: 1345
  • Moc: 65

Samochód pod japońską marką Toyota od roku 1967. Przez cały okres produkcji występował w wielu wersjach nadwoziowych, m.in: pick-up, minivan, minibus czy też ambulans. Nazwa Hiace pochodzi od połączenia angielskich słów high i ace, nawiązuje w ten sposób także do poprzednika, modelu Toyoace. Pierwsza generacja modelu produkowana była od października 1967 roku. Drugie wcielenie modelu oferowane było od lutego 1977. Od grudnia 1982 dostępna była trzecia generacja vana. Czwarta generacja modelu Hiace trafiła na rynek w sierpniu 1989. Hiace piątej generacji sprzedawana jest od sierpnia 2004 roku. Van 1 generacji dostępny był w trzech konfiguracjach dostawczy, 6-osobowy i - Deluxe, pick-up także w trzech wariantach - truck, flat deck i double cab. Długość nadwozia przy rozstawie osi 2300/2350 mm wynosiła od 4305 do 4350 mm. Do napędu służyły silniki 3P R4 o pojemności 1345 cm³ i mocy maksymalnej 65 KM, 2R (1.5) i 12R (1.6). Van cechował się nadwoziem samonośnym oraz niezależnym przednim zawieszeniem.



  • Marka: Peugeot
  • Model: 304
  • Rodzaj nadwozia: Cabrio
  • Rok produkcji: 1971
  • Pojemność: 1288
  • Moc: 71

Mały samochód rodzinny produkowany przez francuską firmę Peugeot w latach 1969 – 1980. Model 304 został zaprezentowany we wrześniu 1969 roku. Bazował na Peugeocie 204 z którym dzielił wiele części, najbardziej rzucającą się w oczy różnicą jest wygląd przedniej części nadwozia. Samochód napędzany był silnikiem o pojemności 1288 cm³ (XL3). Samochód był dostępny jako czterodrzwiowy sedan, estate/station wagon, dwudrzwiowe coupé, kabriolet oraz van. Model ten był jak na swoje czasy zaawansowany technicznie, posiadał system w pełni niezależnego zawieszenia, silnik wykonany z lekkich stopów w układzie OHC, czterobiegową skrzynię biegów która korzystała z tego samego oleju co silnik, hamulce tarczowe z przodu oraz hamulce bębnowe z tyłu. Koniec produkcji modelu 304 nastąpił z rokiem 1980. Na drogi trafiło 1.178.425 egzemplarzy. Następca, Peugeot 305, zadebiutował na dwa lata przed końcem produkcji modelu 304 (1978 rok). Dwudrzwiowy kabriolet produkowany był od marca 1970 r. do lipca 1976 r.



  • Marka: Fiat
  • Model: 600d
  • Rok produkcji: 1969
  • Pojemność: 768
  • Moc: 29

Dwudrzwiowy miejski samochód z nadwoziem typu fastback, produkowany we Włoszech w latach 1955–1969. Był to pierwszy Fiat z silnikiem umieszczonym z tyłu. W odróżnieniu od Fiata 500, posiadał czterocylindrową jednostkę chłodzoną cieczą. Maksymalna prędkość 110 km/h dla silnika o poj. 767 cm³.1956 r. pojawiła się wersja z miękkim dachem i wersja Multipla sześcioosobowa. Powstało także kilkanaście egzemplarzy czterodrzwiowych Fiat 600 Lucciola. Fiat 600 był produkowany m.in. w Argentynie, Chile, Hiszpanii, gdzie produkowano go na licencji jako SEAT-a 600, w Jugosławii jako Zastava 600, a następnie pod nazwą Zastava 750 i Zastava 850 oraz w Niemczech jako NSU Jagst 600 i NSU Jagst 770. W ZSRR powstał Zaporożec ZAZ-965, wzorowany stylistycznie na Fiacie 600. Ogółem w fabryce Mirafiori w Turynie zrobiono 2 604 000 sztuk. Po 1956 roku Fiat 600 był oficjalnie sprzedawany w Polsce (w ramach obowiązującego systemu, w którym należało uzyskać asygnatę na zakup samochodu) – importowano 1700 sztuk, cena wynosiła 75 tysięcy



  • Marka: Saab
  • Model: 9000 2.3 Turbo Carlsson
  • Rok produkcji: 1991
  • Pojemność: 2289
  • Moc: 218

Samochód klasy średniej-wyższej produkowany przez szwedzką markę Saab w latach 1984-1998. Auto po zostało zaprezentowane w maju 1984r. Samochód został zaprojektowany przez Giorgetto Giugiaro na wspólnej płycie podłogowej Saaba oraz Fiata. W ten sposób na jednej płycie powstały cztery pojazdy: Alfa Romeo 164, Fiat Croma, Lancia Thema oraz Saab 9000. W 1991 roku zaprezentowano drugą odmianę auta po face liftingu zwaną CS. W 1993 roku wprowadzono usportowioną wersję auta nazwaną Aero dostępną wyłącznie w wersji liftback. W roku 1998 zastąpiony został nowszym modelem 9-5. bazującym jednak częściowo na podzespołach Opla, co negatywnie wpłynęło na wizerunek firmy. Saab 9000 uchronił się skutecznie przed silnikami diesla, których nie posiadał w ogóle w ofercie podczas swojej produkcji. Wyprodukowano ogółem 503 087 egzemplarzy. Był to pierwszy duży, flagowy model szwedzkiej marki. W oddziale Saaba w Finlandii w Uusikaupunki prowadzono prace nad Saabem 9000 z nadwoziem typu cabrio. Projekt porzucono.



  • Marka: Simca 8
  • Rok produkcji: 1951
  • Pojemność: 1221
  • Moc: 40

Simca 8 to francuski samochód osobowy średniej klasy produkowany przez przedsiębiorstwo Simca od 1938 do 1951 roku. Simca 8 została po raz pierwszy zaprezentowana na Paris Motor Show w październiku 1937 r. Na start oferowane były tylko dwa nadwozia, były to czterodrzwiowe „ berline ” (sedan / sedan) i dwudrzwiowy kabriolet. 4-drzwiowy sedan był niezwykły, ponieważ nie było środkowego słupka między przednimi drzwiami, zawieszonymi z przodu i tylnymi drzwiami, zawieszonymi z tyłu, umożliwiając szczególnie łatwy dostęp, gdy przednie i tylne drzwi były jednocześnie otwarte. Zakres powojenny stał się szerszy, z coupe , kabriolet. Simca 8 zdobyła uznanie za żywy temperament i doskonałą oszczędność paliwa. Cztery przełożenia w nowej skrzyni biegów zostały wybrane tak, aby nawet podczas jazdy z prędkością 110 km / h (68 mil / h) zużycie paliwa pozostało rozsądne. Samochód był również wyposażony w niezwykle precyzyjny układ kierowniczy i wydajne hydraulicznie sterowane hamulce, które się nie przegrzewały.



  • Marka: Erad Jun
  • Model: 300
  • Rok produkcji: 1990
  • Pojemność: 304
  • Moc: 52

Firma została założona przez Daniela Renarda w 1975 roku w Douai w północnej Francji. Renard nie miał wykształcenia, ale w 1967 r. otworzył mały garaż w Douai . W wolnym czasie zbudował trójkołowy samochód, który zwrócił na siebie uwagę lokalnej gazety. Produkcja zakończyła się w 1997 r. W 1988 roku pojawił się ERAD Junior, nowa niska cena, i za pomocą reflektorów Peugeot 205. Przyciągający wzrok, Junior ma tylko jedne drzwi składane do przodu, która obejmuje dach samochodu. Ostatnim nowym samochodem ERAD była dwumiejscowa Agora, zaprezentowana w 1993 roku. Po tym, jak ERAD doznał kłopotów finansowych z powodu niewłaściwego postępowania kierowniczego, Renard założył w 1995 r. nową firmę o nazwie SECMA. Wkrótce potem fabryka ERAD została sprzedana nowoutworzonej firmie Savel (w 1997 r.) Sam Savel został zlikwidowany w 2002 r., A Renard mógł odkupić większość swojej starej firmy, włączając ją ponownie do SECMA, obecna firma Daniela Renarda nadal oferuje części do pojazdów ERAD.



  • Marka: Mercedes
  • Model: C140
  • Rodzaj nadwozia: Coupe
  • Rok produkcji: 1995
  • Pojemność: 4196
  • Moc: 279

Pierwsze wcielenie CL-a

Mercedes-Benz klasy S − samochód osobowy klasy luksusowej produkowany pod niemiecką marką Mercedes-Benz od 1972 roku. Od 2020 roku produkowana jest siódma generacja modelu. Mercedes-Benz klasy S III został zaprezentowany po raz pierwszy w 1991 roku. Prace projektowe i konstrukcyjne kosztowały ok. 1 miliarda dolarów. Produkcję limuzyny zakończono w 1998 roku. Do dziś jest to jedno z aut o najlepiej wyciszonym wnętrzu i o bardzo wysokim komforcie jazdy. W tym modelu zastosowano wiele ciekawostek technicznych i unikatowych rozwiązań. Przykładem mogą być podwójne boczne szyby, samoczynne domykanie klapy bagażnika i drzwi, utwardzenie zawieszenia i zmiany charakterystyki wspomagania kierownicy po przekroczeniu 160 km/h. Pierwsze wcielenie CL-a oznaczone kodem fabrycznym C140 zadebiutowało jako kontynuacja koncepcji zapoczątkowanej przez Mercedesa klasy S Coupe pierwszej generacji. Choć samochód oparto na bazie trzeciej odsłony Klasy S.



  • Marka: Ford
  • Model: Fairlane
  • Rok produkcji: 1960
  • Pojemność: 3900
  • Moc: 300

Ford Fairlane 500 III generacja Ford Fairlane – samochód osobowy klasy wyższej produkowany pod amerykańską marką Ford w latach 1955 – 1970. Ford Fairlane III został zaprezentowany po raz pierwszy w 1960 roku. Trzecia generacja Forda Fairlane przeszła duży zakres zmian w stosunku do poprzednika, ponownie zyskując jeszcze większe nadwozie, stając się samochodem pełnowymiarowym. Samochód ponownie zyskał na długości, zyskując zarazem bardziej zwarte proporcje. Nadwozie pozbawiono awangardowych przetłoczeń i nieszablonowych form typowych dla poprzedników, wprowadzając więcej stonowanych kształtów. Przód dominowała duża, chromowana atrapa chłodnicy, na której zamontowano podwójne, okrągłe reflektory. Z kolei tylne nadkole zostało do połowy zakryte, a nadwozie było dostępne opcjonalnie w dwukolorowym malowaniu. Nazwa pochodzi od posiadłości Henry'ego Forda. Big-block 390 CID V8 był dostępny w 1961 roku jako opcja o największej mocy, ponieważ kontynuowano „wojny o moc” w Detroit.



  • Marka: Syrena
  • Model: Bosto
  • Rodzaj nadwozia: Przyczepa
  • Rok produkcji: 1990

Syrena Bosto PrzyczepaPrzyczepa towarowa zrobiona na podstawie Syreny Bosto. Przykład lat 90’ jak można zaadoptować i przerobić pojazd na potrzeby przyczepy. Koncepcja indywidualna autora przeróbki.



  • Marka: Renault
  • Model: Fuego
  • Rok produkcji: 1981
  • Pojemność: 1400

Renault Fuego – samochód sportowy klasy kompaktowej produkowany przez francuską markę Renault w latach 1980 - 1992. Model nadwozia – futurystyczny klin z zaokrąglonymi krawędziami został zaprezentowany pod koniec 1976 roku,. Pod względem technologicznym nadwozie aż do słupka B było niemal identyczne jak w Renault 18. Za design nadwozia odpowiadali szef Service Style Automobile Renault (dział designu), Gaston Juchet oraz nowy designer Robert Opron, który do Renault trafił wprost z firmy Citroen, gdzie projektował m.in. model SM i CX. Wbrew panującym w latach 70. Najbardziej charakterystycznym elementem nowego projektu była gięta szyba tylna będąca jednocześnie pokrywą bagażnika. Już po oficjalnej prezentacji odzywały się głosy sugerujące, że to nieprzypadkowe podobieństwo nawiązujące do Porsche 924 autorstwa Harm Laagaya. Nie był typowym coupe, ale mimo to jego sylwetka miała zdecydowanie sportowy charakter. hasło reklamowe – „Renault Fuego L’aerodynamite”.



  • Marka: Esso
  • Rok produkcji: 1980
  • Pojemność: 850
  • Moc: 10

ESSO manufaktura Francuska, pojazd 3 kołowy z silnikiem diesla o pojemności 850 cm3 i mocą ok 10 KM. Nadwozie wykonane z poliestru. Ogólny układ był zgodny z francuskimi przepisami dotyczącymi prowadzenia pojazdów bez zezwolenia. Pojazd jest nieco większy i ma jeszcze bardziej kwadratowy kształt niż jego poprzednicy i inne mikrocary. Oparty na innowacyjnej koncepcji podzespoły mechaniczne zamienne z Fietem 126 spójrz klamki drzwi, włączniki świateł, popielniczka, skrzynia biegów, układ hamulcowy itp. Wszystkie zostały zaprojektowane głównie z myślą o łatwości obsługi, komforcie i bezpieczeństwie, a nie mają być stylowe.



  • Marka: Arola
  • Model: 20 Microcar Sarl
  • Rok produkcji: 1981
  • Pojemność: 50
  • Moc: 2

Arola SARL była małą firmą z siedzibą w Lyonie-Corbas we Francji , która produkowała szereg mikrocarów , zaprojektowanych do jazdy bez licencji. Arola stał się częścią grupy Aixam w 1983 roku. Arola rozpoczęła produkcję pojazdów drogowych z modelami 10, 11 i 12. Dzielili rurową ramę, zawieszenie hamulce linowe, nadwozie z poliestru Kierowca siedział na płaskiej ławce bez oparcia i sterował swoim rowerem jak motocykl. Ogólny układ był zgodny z francuskimi przepisami dotyczącymi prowadzenia pojazdów bez zezwolenia. Model 18 i 20 został wprowadzony w 1981 roku. Jest nieco większy i ma jeszcze bardziej kwadratowy kształt niż jego poprzednicy. Oparty na innowacyjnej koncepcji ze wzmocnioną aluminium podłogą poliestrową i korpusem zbudowanym z konstrukcji aluminiowej, która podtrzymuje poliestrowe panele nadwozia. Wszystkie zostały zaprojektowane głównie z myślą o łatwości obsługi, komforcie i bezpieczeństwie, a nie mają być stylowe.



  • Marka: Mercedes
  • Model: C250 Pullmann
  • Rok produkcji: 1994
  • Pojemność: 2497
  • Moc: 113

Mercedes-Benz W202 to kompaktowy samochód, który został wyprodukowany przez niemieckiego producenta Mercedes-Benz w latach 1993–2000 pod nazwami Klasy C. W maju 1993 r. Mercedes-Benz pierwszej generacji Klasy C został wprowadzony jako zamiennik 190. Motywy stylistyczne zostały przeniesione z poprzedniej serii W201, ale nowa seria miała gładszy i bardziej okrągły wygląd niż poprzednia generacja kompaktowego Mercedes-Benz. Ostateczny projekt Oliviera Boulaya został wybrany w 1989 roku jako zwycięska propozycja, a projekt produkcji został zamrożony w styczniu 1990 roku, a następnie opatentowany 19 grudnia 1990 roku. Wyprodukowano 1 847 382 modele W202. Początkowo modele Mercedes-Benz były oznaczone cyframi, a następnie literami, takimi jak 190 E. W modelu W202 Mercedes-Benz zdecydował, aby wszystkie modele używały liter przed liczbą, na przykład C 180 lub C 230. W202 był pierwszym Model Mercedes-Benz wykorzystuje nowy, aktualny schemat nazewnictwa.



  • Marka: Autobianchi
  • Model: A112B Junior
  • Rok produkcji: 1986
  • Pojemność: 903
  • Moc: 42

Autobianchi A112 to supermini wyprodukowane przez włoskiego producenta samochodów Autobianchi . Został opracowany przy użyciu skurczonej wersji współczesnej platformy Fiata 128. A112 stanowiła następnie podstawę dla Fiata 127. Został wprowadzony w listopadzie 1969 r. Kiedy to ustąpił miejsca nowocześniejszemu Autobianchi Y10 (pod marką większości rynków eksportowych jako Lancia Y10 ). Ponad 1,2 miliona A112 wyprodukowano w fabryce Autobianchi w Mediolanie. A112 był dostępny tylko z nadwoziem 3-drzwiowym. oferowany z silnikiem OHV o pojemności 903 cm3 od Fiata 850,. A112 osiągnął bardzo szczególny rynek; do 1984 r. kobiety kupujące stanowiły 35% właścicieli A112, a około jedna trzecia była w wieku 18–24 lat. We wrześniu 1971 r. Wprowadzono model A112 E. Obejmował on dach pomalowany na kontrastowy kolor, ulepszone siedzenia, wyższą jakość wykończenia. Prezentowany pojazd jest szóstej serii, która została wprowadzona jesienią 1982 r.



  • Marka: Fiat 126p
  • Model: Przyczepa
  • Rok produkcji: 1990

Fiat 126p PrzyczepaPrzyczepa towarowa zrobiona na podstawie fiata 126 p. Przykład lat 90’ jak można zaadoptować i przerobić pojazd na potrzeby przyczepy. Koncepcja indywidualna autora przeróbki.



  • Marka: Tarpan
  • Model: Straż pożarna
  • Rok produkcji: 1984
  • Pojemność: 2120
  • Moc: 69

Tarpan 233 Prototyp StrażyFSR Tarpan – polski samochód pick-up i dostawczy (rolniczy), produkowany w latach 1973–1991w Poznaniu. Na przełomie lat 60/70 podjęto decyzję o budowie samochodu dla celów rolniczych. Kierownikiem zespołu został Roman Skwarek zespół zaniechał prac nad pierwotnymi koncepcjami Warty i Tarpana i rozpoczął prace. Zrezygnowano z napędu przedniego oraz silnika S31 z Syreny. W zamian zastosowano silnik M20 z samochodów Żuk i Warszawa. Rozpoczęcie produkcji seryjnej zaplanowano na początek roku 1973, a początkową produkcję na tysiąc egzemplarzy. Nazwę „Tarpan” wymyślił Bronisław Hasiński. Inne ówczesne propozycje to m.in.: „Autorol”, „Bomber”, „Plonołaz”, „Poznaniak”, „Samrol”, „Kary”, „Dzik”, czy „Mrówka”. Na życzenie klientów montowano mechaniczną blokadę mechanizmu różnicowego, ułatwiającą jazdę w trudnym terenie. Blachy nadwozi Tarpana od 1976 roku wykonywane były na prasach. W 1979 roku wykonano specjalne Tarpany dla dziennikarzy z okazji wizyty papieża Jana Pawła II w ojczyźnie.



  • Marka: Citroen
  • Model: CX 25 TRD
  • Rok produkcji: 1983
  • Pojemność: 2482
  • Moc: 96

Citroen CX 25 TRD TurboCitroën CX – samochód klasy wyższej-średniej, produkowany przez firmę Citroën w latach 1974–1991. Wersje nadwoziowe: czterodrzwiowy fastback, pięciodrzwiowe kombi (Break), produkowane także w siedmioosobowej wersji Familiale oraz produkowaną na płycie podłogowej kombi (wydłużoną o 28 cm. od podstawowej) wersję "dyplomatyczną" pod nazwami "Limousine" (z silnikiem Diesla) i "Prestige". Zdobył tytuł Samochodu Roku 1975. Jako następca modelu Citroën DS/ID odziedziczył po nim hydropneumatyczne zawieszenie o dużym rozstawie osi, co gwarantowało znakomity komfort podróżowania. Nazwa pojazdu pochodzi od współczynnika siły oporu aerodynamicznego, oznaczanego powszechnie Cx. W samochodzie zastosowano nowatorskie wspomaganie kierownicy DIRAVI, użyte w po raz pierwszy w modelu SM. Charakterystycznym elementem było "zerowanie" pozycji kierownicy. Następcą modelu był Citroen XM



  • Marka: Mercedes
  • Model: 124b Long Pullman
  • Rodzaj nadwozia: Limuzyna
  • Rok produkcji: 1990
  • Pojemność: 2596
  • Moc: 160

Mercedes 124 Long PullmannMercedes-Benz W124 – Pojazd klasy średniej-wyższej produkowany w latach 1984 – 1993. Samochód wytwarzano jeszcze dalej w latach 1993–1997 jako pierwsza generacja klasy E. Najpopularniejszy model marki w historii – łącznie zostało wyprodukowanych 2 583 470 egzemplarzy. Samochód przedstawiono w 1984 roku jako następca Mercedesa W123 pod kodem fabrycznym W124. Przez lata wytwarzano go w pięciu wersjach nadwozia: sedan, kombi, coupé, cabrio, limousine, a także jako podwozie służące do produkcji karetek pogotowia i karawanów. W latach 1989–1994 produkowano wydłużoną wersję „long”. Samochód wyposażony był w trzy pary drzwi, mieścił 7/8 osób. Wyposażony był w jednostki benzynowe o pojemności 2.6 i 2.8 bądź diesla o pojemności 2.5. Podobnie jak poprzednicy tego modelu z rodziny W115 i W123, wykorzystywany był chętnie przez taksówkarzy i firmy zajmujące się transportem osób, cieszył się dużym powodzeniem w krajach arabskich.



  • Marka: Trabant
  • Model: AWZ 70
  • Kraj pochodzenia: NRD
  • Rok produkcji: 1957
  • Pojemność: 690
  • Moc: 22

AWZ P70 – małolitrażowy samochód osobowy produkcji NRD, produkowany w latach 1955–1959 w fabryce VEB Automobilwerk Zwickau. Bezpośredni poprzednik Trabanta. Był to pierwszy produkowany w NRD samochód z nadwoziem z tworzyw sztucznych (duroplast) i drewnianym szkieletem opartym na stalowej ramie skrzynkowej (analogicznej jak w samochodach Wartburg i polskiej Syrenie), podobnie jak to było w modelu DKW F7. Konstrukcja bazowała na produkowanym poprzednio w tej samej fabryce modelu IFA F8, AWZ P70 miał ten sam (nieco zmodyfikowany) dwucylindrowy silnik dwusuwowy, chłodzony wodą, o pojemności skokowej 690 cm³ i mocy 16 kW (22 KM) przy 3500 obr./min. Średnica zawracania tego samochodu wynosiła 10 metrów, prędkość maksymalna 90 km/h (coupé – 100 km/h). Samochód produkowany był w trzech wersjach nadwozia: limuzyna, coupé i kombi. Wyprodukowano około 36 151 sztuk samochodów AWZ P70 (w tym ok. 1,5 tys. w wersji coupé).



  • Marka: Peugeot
  • Model: 301 C
  • Rok produkcji: 1934
  • Pojemność: 1465
  • Moc: 35

Peugeot 301 to czterocylindrowy duży samochód rodzinny produkowany przez Peugeota w latach 1932–1936. Oryginał 301 może być postrzegany albo jako spóźniony zamiennik Typu 177 , który nie był w sprzedaży od 1928 r., albo jako powrót Peugeota do tego segmentu rynku po czterech latach. Wyprodukowano różnorodne 301, dostępny był także dłuższy rozstaw osi 2940 mm do wykorzystania, między innymi, jako taksówka z środkowym zestawem siedzeń które można złożyć. Były też różne wersje 2-drzwiowe, które można było nazwać jako coupé lub kabriolety. Wersja komercyjna, 301T, miała wysoką furgonetkę zastępującą zwykłą część kabiny pasażerskiej bezpośrednio za słupkiem B. Model 301 został oparty na podstawach odnoszącego sukcesy komercyjne Peugeota 201, pierwotnie wprowadzonego w 1929 roku. 301 był wyposażony w niezależne przednie zawieszenie: był to jeden z pierwszych samochodów produkowanych seryjnie. Wyprodukowano 70 497 sztuk



  • Marka: Mercedes
  • Model: 123 coupe
  • Rodzaj nadwozia: Coupe
  • Rok produkcji: 1982
  • Pojemność: 2300
  • Moc: 136

Mercedes-Benz W123 – samochód osobowy klasy średniej-wyższej, który był produkowany od 13 listopada 1975 roku do 15 stycznia 1986 roku przez firmę Mercedes-Benz. Potocznie nazywany beczką. Wyprodukowano 2 696 915 egzemplarzy. Koniec produkcji przypada na rok 1986, w tym roku Mercedes produkował tylko wersję kombi. Żywotność tego modelu jest legendarna, zdarzają się egzemplarze z przebiegiem ponad miliona kilometrów, które nie sprawiały większych problemów technicznych. Trzy nowe modele 230C, 280C i 280CE zastąpiły poprzedzające je modele W114 coupé, których produkcja dobiegła końca między czerwcem a sierpniem 1976 roku. Jak poprzednio, nowe coupé były ogólnie bardzo zbliżone konstrukcyjnie i stylistycznie do sedanów. coupé W123 miało zmniejszony rozstaw osi o 85 mm w stosunku do limuzyny. Ta cecha czyniła je stylistycznie bardziej niezależnym i jednorodnym, a tym samym atrakcyjniejszym dla nabywców. Wyprodukowano 99 884 coupé.



  • Marka: Fiat
  • Model: 126P
  • Rok produkcji: 1993
  • Pojemność: 652
  • Moc: 24

Fiat 126 (centoventisei) – samochód osobowy skonstruowany w zakładach Fiat, produkowany we Włoszech w latach 1972–1980, a w Polsce od 6 czerwca 1973 do 22 września 2000 roku. Polska wersja licencyjna produkowana była przez Fabrykę Samochodów Małolitrażowych „Polmo” Bielsko-Biała w Bielsku-Białej oraz w Tychach. Jego poprzednikiem był Fiat 500, następcą Fiat Cinquecento. Przez wiele lat był jednym z najczęściej spotykanych samochodów na drogach w Polsce i doczekał się wielu nazw potocznych, z których najpopularniejsza – maluch, stała się pod koniec produkcji tego modelu (1997) jego oficjalną nazwą. Łącznie wyprodukowano 4 671 586 sztuk fiatów 126, z czego we Włoszech powstało 1 352 912 sztuk. W Polsce wyprodukowano łącznie 3 318 674 sztuk Fiatów 126. 22 września 2000 roku, po 27 latach produkcji, zakończono montaż Malucha. Powodem zakończenia produkcji było zużycie oprzyrządowania do produkcji elementów nadwozia.



  • Marka: Fiat
  • Model: Ritmo
  • Rok produkcji: 1981
  • Pojemność: 1689
  • Moc: 58

Fiat Ritmo – samochód osobowy klasy kompaktowej produkowany pod włoską marką FIAT w latach 1978 – 1988. Samochód został po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Turynie w 1978 roku. Nazwa Ritmo (rytm) symbolizować miała dynamikę ówczesnej epoki. W 1981 roku podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie zaprezentowano przygotowany na bazie pojazdu kabriolet, który opracowany został w studiu Bertone. W plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1979 samochód zajął 2. pozycję. W latach 1980–81, 495 samochodów Ritmo zostało zmontowanych w zakresie montażu końcowego w Polsce w FSO. Od początku produkcji pojazd oferowany był z trzema silnikami benzynowymi o mocach: 60, 65 i 75 KM. W 1980 roku wprowadzono silnik wysokoprężny, który zbudowany został przez dawnego inżyniera Ferrari, Aurelio Lampredi. Był to silnik o pojemności 1.7 l i mocy 58 KM. Rok później wprowadzono wersje Super 75 oraz 85.



  • Marka: Automirage
  • Model: Mirage 3
  • Rok produkcji: 1980
  • Pojemność: 50
  • Moc: 2

Auto Mirage z Bolonii , podobnie jak All Cars (Autozodíaco), współpracowało przy produkcji buggy przed wyruszeniem w podróż samochodami mikro. „Auto Mirage” powstał w 1972 roku i był jednym z najbardziej ambitnych w produkcji i marketingu Buggys. Pierwszy model, Mirage , był najpopularniejszy i sprzedawany za 1430 000 lirów i był dystrybuowany w całych Włoszech. W 1974 roku zaprezentowali dwa nowe modele, Pirana i Moon Buggy. Projekt Pirana był bardzo wyrafinowany i bardzo przypominał linie Porsche 911, a „Moon Buggy” z prostokątnymi reflektorami wyglądał jak statek kosmiczny. W 1974 roku zaprezentowano Pick Wick na bazie Fiata 126. W 1976 roku Auto Mirage zaprezentowało swój pierwszy model Microcar, Mirage 3 , który był trzykołowy i zbudowany z małym silnikiem. „Mirage 3” z 1981 r. Producent rozszerzył swoją ofertę o mikrokar Mirage 3 , pojazd trzykołowy o długości 2150 mm, dwa siedzenia i silnik 49 cm3 o mocy 4 KM od Morini Franco.



  • Marka: Trabant 500
  • Model: P 50
  • Rok produkcji: 1962
  • Pojemność: 499
  • Moc: 20

Trabant, pojazd osobowy produkowany w NRD w latach 1957–1991 w kombinacie VEB Sachsenring Automobilwerke w Zwickau, którego początki sięgają 1904 roku. Trabant był rozwinięciem taniego i małego samochodu osobowego AWZ P70, produkowanego w tych samych zakładach od 1955 roku. W samochodzie zastosowano karoserię z tworzywa sztucznego zwanego duroplastem. Wykorzystanie tworzyw podwyższyło odporność auta na korozję. Karoseria z duroplastu ma podwyższoną wytrzymałość na zgniatanie; w razie pożaru nie pali się, a jego temperatura topnienia jest zbliżona do topnienia aluminium. Zastosowano też inne rozwiązania techniczne, małolitrażowy silnik dwusuwowy, duże szyby, stosunkowo pojemne wnętrze itp. 23 maja 1955 roku zaprezentowano prasie dopiero drewnianą makietę samochodu P50. Modele P50 produkowane były od 1957 do października 1962 roku. Powstało egzemplarzy 131 450 sztuk P50.



  • Marka: Mercedes
  • Model: 123 Pullmann
  • Rok produkcji: 1984
  • Pojemność: 3000
  • Moc: 88

Mercedes-Benz W123. Pojazd klasy średniej-wyższej, który był produkowany od 13.11.1975 do 15.01.1986 roku przez Mercedes-Benz. Potocznie nazywany beczką. Wyprodukowano 2 696 915 szt modelu. Pojazd występował jako: sedan (W123), coupé (C123), kombi (S123 T) oraz przedłużana limuzyna (V123). Koniec produkcji przypada na rok 1986. W owym czasie była to bardzo luksusowa limuzyna, co zresztą można zauważyć po długiej liście wyposażenia dodatkowego. Żywotność tego modelu jest legendarna, zdarzają się egzemplarze z przebiegiem ponad miliona kilometrów, które nie sprawiały większych problemów technicznych. Na niektóre wersje kupujący musiał czekać nawet trzy lata. Roczny używany egzemplarz osiągał na rynku samochodów używanych cenę wyższą niż nowy model w salonie. Kolejną odmianą W123 wprowadzoną w sierpniu 1977 roku były modele 7/8-io miejscowe o przedłużonym rozstawie osi. Wyprodukowano tylko 13 700 przedłużonych limuzyn.



  • Marka: Peugeot
  • Model: 301 T
  • Rodzaj nadwozia: Pick-up
  • Rok produkcji: 1934
  • Pojemność: 1465
  • Moc: 37

Peugeot 301 to czterocylindrowy duży samochód rodzinny produkowany przez Peugeota w latach 1932–1936. Oryginał 301 może być postrzegany albo jako spóźniony zamiennik Typu 177 , który nie był w sprzedaży od 1928 r., Albo jako powrót Peugeota do tego segmentu rynku po czterech latach. Został zastąpiony w 1936 roku przez Peugeot 302. Model 301 CR wprowadzony do linii Sochaux po wakacyjnej przerwie w 1933 r. Był mniej kątowy, a słowo „aérodynamique” pojawiło się w reklamie Peugeot dotyczącej odnowionego samochodu. Wersja komercyjna, 301T, miała wysoką furgonetkę zastępującą zwykłą część kabiny pasażerskiej bezpośrednio za słupkiem B. W znacznie wyższej furgonetce 301 maksymalna prędkość nie przekraczała 70 km / h (44 mil / h). Dołączono elektryczny rozrusznik , chociaż, jak to było wówczas normalne, pozostawiono możliwość ręcznego rozruchu silnika, sprzedał około 70 000 sztuk podczas czteroletniej serii modeli.



  • Marka: Mercedes
  • Model: 124 Cabrio
  • Rodzaj nadwozia: Kabriolet
  • Rok produkcji: 1995
  • Pojemność: 3199
  • Moc: 220

Mercedes-Benz W124 – samochód osobowy klasy średniej-wyższej produkowany w latach 1984 – 1993. Samochód wytwarzano jeszcze dalej w latach 1993–1997 jako pierwsza generacja klasy E. Najpopularniejszy model marki w historii – łącznie zostało wyprodukowanych 2 583 470 egzemplarzy. Podobnie jak poprzednicy tego modelu z rodziny W115 i W123, wykorzystywany był chętnie przez taksówkarzy i firmy zajmujące się transportem osób, cieszył się dużym powodzeniem w krajach arabskich. Ponadto w latach 1986-1995 produkowano modele specjalne o standardowym i powiększonym rozstawie osi, przeznaczone pod dalszą zabudowę (np. pod karetki pogotowia, karawany itd.). Oferowana wersja cabrio zaprezentowana w 1991 roku bazowała na nadwoziu coupé i miała tak samo pomniejszony rozstaw osi. W latach 1989–1994 produkowano wydłużoną wersję „long” o przedłużonym rozstawie osi. W wersji Cabrio wyprodukowano 33 952 egzemplarzy.



  • Marka: Peugeot
  • Model: 201
  • Rok produkcji: 1930
  • Pojemność: 1222
  • Moc: 23

Peugeot 201 produkowany przez w latach 1929–1937. Samochód został wyprodukowany w zakładzie w Sochaux. Chociaż Peugeot wyprodukował pojazd silnikowy napędzany benzyną już w 1886 r., to Peugeot 201 można słusznie uznać za pierwszy masowo produkowany model. Podczas gdy wielu europejskich producentów nie przeżyło depresji , wizerunek 201 jako niedrogiego samochodu pomógł Peugeotowi przetrwać kryzys gospodarczy z potwierdzeniem statusu głównego producenta samochodów. W przypadku Peugeota wprowadzono nowy schemat nazewnictwa, gdy Typ 190 został zastąpiony przez Peugeot 201. 201 był pierwszym Peugeotem, który nosił nazwę składającą się z trzech cyfr ze środkowym zerem. Podjął kroki ochrony wszystkich takich nazw, co doprowadziło do dyskomfortu Porsche w latach 60, gdy przygotowywali się do wprowadzenia modelu 901. Ciekawe, nazwa Ferrari 308 nie stanowiła problemu.



  • Marka: Renault
  • Model: NN Weymann
  • Kraj pochodzenia: Francja
  • Rok produkcji: 1924
  • Pojemność: 951
  • Moc: 17

Renault NN (wersja Weymann Fabric Bodie coachwork) , powszechnie znany jako Renault 6 CV , jest kompaktowym samochodem rodzinnym produkowanym przez Renault w latach 1924–1930 Napędzany 4-cylindrowym silnikiem o pojemności 951 cm3, NN został po raz pierwszy zaprezentowany w Paryżu w 1924 roku w Mondial de l'Automobile jako następca Renault Type KJ i Type MT . [2] Była to w efekcie przedłużona wersja MT, z dodatkowym rozstawem osi o 200 mm (7,9 cala) oraz z dodatkowymi hamulcami przednich kół. Wygląd zewnętrzny był bardzo prosty i zorientowany na rodzinę. Na tym etapie Renault nadal ustawiało chłodnicę za silnikiem, co oznaczało, że z przodu nie było grilla, ale po bokach maski / maski były widoczne „skrzela” do celów chłodzenia. Samochód osiągnął prędkość 60 km / h (37 mph) i sprzedano 150 000 samochodów. NN2 został wprowadzony w 1929 roku, większy i cięższy samochód.



  • Marka: Hanomag
  • Model: F45
  • Kraj pochodzenia: Polska
  • Rok produkcji: 1976
  • Pojemność: 2800
  • Moc: 65

Seria F Hanomag to seria średnich samochodów ciężarowych zbudowanych przez Hanomag , a następnie Hanomag-Henschel po fuzji z firmą Henschel w 1969 r., W ich fabryce w Bremie Seebaldsbrück od 1967 do 1973 r. Została zastąpiona bardziej konserwatywnym Mercedesem -Benz T2 po przejęciu tej spółki przez Hanomag-Henschel. Rheinstahl-Hanomag AG opracował zupełnie nową gamę, aby zastąpić cięższe modele z gamy Hanomag Kurier / Garant / Markant i wypełnić lukę między starymi produktami Tempo a cięższymi ciężarówkami Hanomag. Właściciele zarówno Hanomag, jak i Henschel, połączyli spółki w 1969 roku i sprzedali pakiet kontrolny powstałej spółce Hanomag-Henschel na rzecz Mercedes-Benz. Rheinstahl doznał dalszych niepowodzeń finansowych i sprzedał pozostałą część firmy Mercedes-Benz pod koniec 1970 roku.



  • Marka: NSU Audi
  • Model: RO 80
  • Kraj pochodzenia: Niemcy
  • Rok produkcji: 1972
  • Pojemność: 995
  • Moc: 115

Pojazd i środek utrzymany w oryginale. 1 właściciel rok urodzenia 1923 r. Opłaty - komplet dokumentów.

Historia powstania pojazdu sięga początku lat 60, kiedy to zarząd NSU postawił konstruktorom zadanie opracowania nowego pojazdu klasy średniej. Produkcje pojazdu rozpoczęto latem 1967 roku, a we wrześniu 1967 roku podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie odbyła się oficjalna prezentacja. Podczas prac konstrukcyjnych, okazało się, że model będzie cięższy niż zakładano dlatego ostatecznie wybrana została wersja opracowanego dwutłokowego silnika Wankla o pojemności 2 x 497 cm3, który osiągał moc 115KM. Wysokie nakłady finansowe jakie NSU poniosło na badania nad silnikiem Wankla oraz wprowadzeniem do produkcji pojazdu spowodowały, że 21 sierpnia 1969 roku marka połączyła się z Audi. Wyprodukowano tylko 37 398 egzemplarzy.



  • Marka: Ford
  • Model: Consul EOTA
  • Kraj pochodzenia: Francja
  • Rok produkcji: 1954
  • Pojemność: 1508
  • Moc: 35

Oryginalny lakier, środek utrzymany w oryginalnym stanie. Nie restaurowany. Pełna dokumentacja do rejestracji. Opłaty - komplet dokumentów.

Ford Consul to samochód produkowany przez Forda w Wielkiej Brytanii w latach 1951-1962. Był to początek udanego ataku Forda na rynek samochodów rodzinnych w salonach. Z solidnym Zephyrem był to pierwszy brytyjski Ford z nowoczesną konstrukcją. Po raz pierwszy pokazany na londyńskim salonie samochodowym w 1950r. Był to pierwszy samochód, który zbudowali z wykorzystaniem najnowszych technologi. Nowy silnik o mocy 1508 cm3 47 KM (35KW) miał zawory górne i zastosowano hydrauliczne sprzęgło, które w 1950 roku było niezwykłą cechą, był również pierwszym brytyjskim samochodem produkcyjnym, w którym zastosowano obecnie popularne niezależne zawieszenie przednie MacPhersona. Wyprodukowano 227 732 egzemplarzy.



  • Marka: VW
  • Model: Golf BIEBER mk1
  • Kraj pochodzenia: Holandia
  • Rok produkcji: 1981
  • Pojemność: 1598
  • Moc: 75

Pojazd w pełni sprawny odpalający i jeźdzący do eksploatacji. Pojazd utrzymany perfekcyjnie. Dach po renowacji, lakier po renowacji w Holandii, technicznie w pełni sprawny. Środek - tapicerka siedzeń w oryginale. Opłaty - gotowy do rejestracji. Pojazd 100% kompletny, sprawny, bdb utrzymany, gotowy do jazdy. Oryginalny przebieg.

Vw Golf Cabrio Bieber MK1 CL FORMEL zwany też SPEEDSTER MK1, bardzo niska produkcja zbudowano zaledwie 80 szt. Charakteryzuje się innym tyłem oraz sposobem składania dachu. jest to typ nadwozia sedan. Volkswagen Golf Mk1 to pierwsza generacja małego samochodu rodzinnego produkowanego i sprzedawanego przez Volkswagena. Giugiaro opracował projekt, który odzwierciedlał jego charakterystyczny styl „origami” lub „składany papier”, podkreślając ostre rogi i płaskie płaszczyzny. Giugiaro uznał Mk1 Golf za najważniejszy projekt w swojej karierze. W 1980 roku Karmann wyprodukował prototyp kabrioletu Jetta oparty na dwudrzwiowym nadwoziu. Sprzedaż hardta top Jetta nie uzasadnia wprowadzenia kabrioletu do produkcji.



  • Marka: Peugeot
  • Model: 104
  • Kraj pochodzenia: Francja
  • Rok produkcji: 1981
  • Pojemność: 954
  • Moc: 46

Pojazd w pełni sprawny odpalający i jeźdzący do eksploatacji. Pojazd w oryginalnym lakierze. Pojazd w oryginalnym stanie, 100% kompletny. Środek - tapicerka siedzeń do zrobienia. Opłaty - pełna dokumentacja. pełna dokumentacja.

Mały samochód osobowy produkowany w latach 1972-1988. Samochód został wyposażony w ekonomiczne silniki, dobry układ podwozia zaowocował łatwym i stabilnym prowadzeniem pojazdu. Peugeot 104 przez cały okres produkcji sprzedawany był w różnych wersjach, przez cały czas jednak napędzany był jednostkami z serii X tzw. Douvrin o pojemnościach 954, 1124, 1219 cm3 oraz 1390 cm3, które zostały opracowane przy współpracy z inżynierami od Renault. Skrzynia biegów była podobna do tej w samochodzie Mini. Peugeot 104 sprzedawany był jako dwu- i czterodrzwiowy hatchback lub sedan. Peugeot 104 był jednym z najbardziej udanych małych europejskich samochodów lat 70. Produkcję ostatecznie zakończono w maju 1988. Przez 16 lat produkcji fabrykę opuściło 1 624 992 szt.



  • Marka: Trabant
  • Model: 600 P60
  • Kraj pochodzenia: Polska
  • Rok produkcji: 1963
  • Pojemność: 594
  • Moc: 18

Pojazd sprawny odpalający i jeźdzący. Pojazd w oryginalnym stanie. Środek - tapicerka siedzeń bardzo ładna. Opłaty - rejestracja na zabytek. Pojazd z historią i duszą do odrestaurowania. Sprawny.

Trabant – marka pojazdów produkowanych w NRD w latach 1957–1991 w Zwickau, którego początki sięgają 1904 roku. W lipcu 1962 roku opracowano silnik o pojemności 594,5 cm3, trabanty z takimi silnikami otrzymały oznaczenie fabryczne P60, a handlowe 600. Modele P50 produkowane były od 1957 do 10.1962 roku, a P60 w wersji sedan od 1962 do 1964 roku. Wersja kombi P60 produkowana była do 1965 roku ( przez rok równolegle z modelem 601) . Trabant był rozwinięciem taniego i małego samochodu osobowego AWZ P70. W samochodzie tym zastosowano karoserię z tworzywa sztucznego zwanego duroplastem. Wykorzystanie tworzyw sztucznych podwyższyło odporność auta na korozję. Karoseria z duroplastu ma podwyższoną wytrzymałość na zgniatanie; w razie pożaru duroplast nie pali się, a jego temperatura topnienia jest zbliżona do temperatury topnienia aluminium.



  • Marka: Citroen
  • Model: Ami 8
  • Kraj pochodzenia: Holandia
  • Rok produkcji: 1972
  • Pojemność: 597
  • Moc: 32

Pojazd kompletny w 100%. Pojazd w oryginalnym stanie. Środek - tapicerka nowa odrestaurowana. Auto bezwypadkowe w większości oryginalnym lakierze. Nowe i pomalowane felgi, nowa pompa paliwa. Pojazd odpalający i sprawny. pełna dokumentacja. Pojazd w oryginalnym zachowanym stanie, do drobnych poprawek.

Samochód osobowy kompaktowy. Produkowany w latach 1961-1978. Jeden z najpopularniejszych modeli w historii tej marki. Wyprodukowano 1 840 396 egzemplarzy. Model Ami miał wypełniać lukę w ofercie firmy pomiędzy modelem 2 CV a Citroenem DS. Ami 8 został zaprezentowany na salonie samochodowym w Genewie w 1969 roku. Zaprojektowała go firma Heuliez i był to czterodrzwiowy hatchback oraz pierwszy osobowy samochód Citroena z blaszanym dachem. W zawieszeniu pojazdu wprowadzono amortyzatory teleskopowe przy kołach przednich i tylnych oraz drążki reakcyjne z przodu. Wytworzono 42 000 egzemplarzy różnych wersji tego auta.



  • Marka: Volvo
  • Model: 66
  • Kraj pochodzenia: Holandia
  • Rok produkcji: 0000
  • Pojemność: 1108
  • Moc: 48

Pojazd w 100% jest w oryginale. Pojazd w oryginalnym zachowanym stanie. Środek tapicerka zachowana w oryginale. Przebieg oryginalny 18 057 km. Opłaty - pełna dokumentacja. Auto w 100% oryginalne utrzymany i kompletny. Oryginalny lakier, automatyczna skrzynia.

Samochód osobowy klasy kompaktowej produkowany przez szwedzkie przedsiębiorstwo motoryzacyjne Volvo Car Corporation we współpracy z holenderskim przedsiębiorstwem DAF w latach 1975-1980. Volvo 66 wprowadzone zostało do produkcji w 1975 roku. Konstrukcje pojazdu zapożyczono z zaprezentowanego w 1972 roku pojazdu DAF 66. Auto wyróżniało się wówczas zastosowaną bezstopniową skrzynią biegów (CVT). W 1975 roku Volvo Car Corporation przejęło pakiet kontrolny 75% akcji holenderskiego DAF-a, a wraz z nim prawa do produkcji modelu 66. Auto napędzane było przez benzynowe silniki konstrukcji Renault. Projektem samonośnego nadwozia modelu DAF 66 zajął się włoski stylista Giovanni Michelotti.



  • Marka: Citroen
  • Model: B2
  • Rodzaj nadwozia: Coupe
  • Kraj pochodzenia: Francja
  • Rok produkcji: 1923
  • Pojemność: 1452
  • Moc: 20

Demonstrowany pojazd w 100% jest w oryginale. Pojazd w oryginalnym zachowanym stanie. Opołaty - komplet dokumentów. pojazd bardzo unikatowy na Polskim rynku. Pojazd oryginalnie utrzymany i kompletny, niska seria produkcji.

Citroen B2 to drugi model produkowany przez Citroena. Jest to zatem drugi europejski samochód, który został zbudowany zgodnie z nowoczesnymi technologiami produkcji masowej. Wyprodukowany w fabryce Andre Citroena w centrum Paryża między majem 1921 a lipcem 1926 roku. Nowy samochód oferował większą moc, a jego 4-cylindrowy silnik został teraz zwiększony do 1452 cm3. Samochód z czasem znany jako Citroen 10HP. Wyprodukowano tylko 89 841 szt., we wszystkich rodzajach zabudowy.



  • Marka: Citroen BX
  • Model: 16 TGS
  • Rok produkcji: 1991
  • Pojemność: 1580
  • Moc: 93
  • Zarejestrowany: Tak

Oryginalny środek w 100% kompletny i oryginalnie utrzymany. Pojazd odpalający i sprawny. Zarejestrowany w Polsce. Pojazd w oryginalnym zachowanym stanie, do drobnych poprawek kosmetycznych.

Citroën BX – samochód osobowy klasy średniej produkowany przez firmę Citroën w latach 1982 – 1994. Wersje nadwoziowe obejmowały pięciodrzwiowego liftbacka (Berline), a od 1985 roku także kombi (Break lub Evasion). Przez 14 lat produkcji powstało 2 315 739 sztuk tego modelu. Nadwozie zapewniało wygodę podróży dla 4 osób, mimo że auto rejestrowano jako 5 osobowe. Bezpośrednio na komfort wpływało zastosowane zawieszenie hydropneumatyczne pierwszej generacji, odziedziczone z modelu GS/GSA i CX. Nadwozie auta wykonano w dużej części z kompozytów (m.in. pokrywa silnika w wielu wersjach, tylna klapa bagażnika, poszycie tylnych słupków wersji Berline). Citroën BX to jedno z niewielu aut koncernu PSA o wysoce modułowej konstrukcji.



  • Marka: Peugeot
  • Model: Quadrilette
  • Kraj pochodzenia: Holandia
  • Rok produkcji: 1923
  • Pojemność: 667
  • Moc: 10

Pojazd w 100% jest w oryginale. Pojazd w oryginalnym zachowanym stanie. Środek tapicerka zachowana w oryginale. Nr seryjny 11 342. Opłaty - rejestracja na zabytek. Auto w 100% oryginalne utrzymany i kompletny. Niska seria produkcji.

Peugeot Quadrilette - to popularna nazwa Peugeot Type 161 i Peugeot Type 172 oraz powiązanych modeli produkowanych w latach 1921-1924. Peugeot stworzył Typ 161, aby odwrócić swoje problemy finansowe po pierwszej wojnie światowej. Był to tani, praktyczny, bardzo mały samochód ekonomiczny, a podczas pokazu samochodowego w Brukseli w 1920 roku otrzymał przydomek Quadrilette. Typ 161E został wprowadzony wraz z siedzeniami obok siebie, a fotel pasażera został lekko cofnięty, aby umożliwić kierowcy korzystanie z pedałów. Niska produkcja tego modelu be tylko 12 305 szt w ciągu 3 lat. W tym Typ 161 i 161E było 3500 szt.



  • Marka: Charly II
  • Rodzaj nadwozia: Trójkołowiec
  • Kraj pochodzenia: Francja
  • Rok produkcji: 1984
  • Pojemność: 50
  • Moc: 3

Oryginalny środek w 100% kompletny i oryginalnie utrzymany. Nowe opony. Przebieg zaledwie 11 112 km. Rejestracja na zabytek. Pojazd bardzo unikatowy na rynku polskim, może zaledwie kilka egzemplarzy, oryginalnym zachowanym stanie, dla pasjonatów mikro pojazdów - dobra inwestycja.

Trójkołowiec Charly 2 - bardzo wyjątkowy egzemplarz mikro samochodu Francuskiego. Pojazd bardzo futurystyczny jak na swoje czasy. Zabudowa z tworzywa sztucznego (laminatu). Silniki pochodziły od motocykli. Skrzynia biegów tylko z napędem i biegiem do przodu i tyłu. Pojazd dwu osobowy. Demonstrowany pojazd jest w pełni sprawny, odpala jeździ, skręca hamuje. Elektryka sprawna. Nowe opony.



  • Marka: Polonez
  • Rodzaj nadwozia: Kamper
  • Kraj pochodzenia: Polska
  • Rok produkcji: 1997
  • Pojemność: 1598
  • Moc: 87
  • Zarejestrowany: Tak

Oryginalny przebieg 130 175 km. Sprawny, odpalający, jeżdżący. Pojazd w oryginalnym zachowanym stanie. Środek tapicerka zachowana w oryginale. Zarejestrowany w Polsce. Całkowita produkcja tylko 3 szt. W posiadaniu muzeum od 6 lat. Auto w 100% oryginalne utrzymany i kompletny.

Prototyp - Oryginalny. Z wiedzy uzyskanej przez fachowców wyprodukowano tylko 3 egzemplarze. Projekt wspólny z firmą NIEWIADÓW. Niestety nie przeszedł do seryjnej produkcji. Pojazd 100% kompletny, włącznie z zachowanym w oryginale środkiem zabudowy wypoczynkowej, stół siedziska, tapicerka, lodówka, zlewozmywak, toaletka, instalacja gazowa itd. Wyjątkowo cenny eksponat dla historii motoryzacji. Prawdopodobnie już jedyny zachowany Polonez Kamper. Do dnia dzisiejszego nie odnaleziono pozostałych sztuk.



  • Marka: Mercedes
  • Model: Ponton 219
  • Kraj pochodzenia: Niemcy
  • Rok produkcji: 1959
  • Pojemność: 2200
  • Moc: 100

Oryginalny środek w 100% kompletny i oryginalnie utrzymany. Pełen komplet dokumentów. Oryginalny lakier. Pełen komplet dokumentów i rachunków. pojazd z pełną dokumentacją opłat. Pojazd ma oryginalną powłokę. Pojazd już unikatowy, powstało zaledwie 27 845 egzemplarzy.

Mercedes-Benz W105/W128/W180 (tak zwany Duży Ponton) – luksusowy pojazd osobowy z sześciocylindrowymi silnikami benzynowymi - produkowanych przez firmę Mercedes-Benz w latach 1954–1960. Powstał jako następca dla Mercedesa W187. W tym samym czasie Mercedes produkował serie W120/W121 (Mały Ponton) z silnikami czterocylindrowymi. W latach 1956-1959 produkowana była seria W105 Mercedesa. opcjonalnie było dostępne automatyczne sprzęgło. Model otrzymał nazwę 219, od słupka A nadwozia do końca pasa przedniego był identyczny w stosunku do W180 220a. Tylna część nadwozia została jednak przejęta z mniejszej wersji W120/W121 (modele 180/190.. W 105 powstało jedynie 27 845 szt. egzemplarzy.



  • Marka: Renault
  • Model: Estafette
  • Rodzaj nadwozia: Camper
  • Kraj pochodzenia: Francja
  • Rok produkcji: 1961
  • Pojemność: 1289
  • Moc: 54

Oryginalny przebieg 109 tyś. km. Oryginalny środek w 100% kompletny. Pełen komplet dokumentów. Pojazd opłacony z pełną dokumentacją. Pojazd unikatowy ze względu na oryginalny stan, niska i krótka produkcja, 100% kompletny.

Renault Estafette to samochód dostawczy, który występował w wielu wersjach nadwozia. Produkowany był przez koncern Renault w latach 1959-1980 oraz do 1986 roku w Meksyku. Historia samochodu rozpoczęła się w 1952 r. Guy Grosset-Grange przekonał prezesa Renault do szybkiego wdrożenia projektu oznaczonego R213x. Samochód był niewielki, posiadał samonośne nadwozie oraz chłodzony cieczą i napędzający przednie koła silnik. W odróżnieniu od konstrukcji innych firm, zastosowano manualną, całkowicie zsynchronizowaną cztero biegową skrzynię oraz niezależne zawieszenie wszystkich kół. Nadwozia wykonane z blachy stalowej. Kabinę kierowcy wyposażono w wydajny system wentylacji i ogrzewania. W 1957 roku na ulicę wyjechał pierwszy prototyp pojazdu.



  • Marka: Peugeot
  • Model: J7
  • Rodzaj nadwozia: Kamper
  • Kraj pochodzenia: Francja
  • Rok produkcji: 1969
  • Pojemność: 1468
  • Moc: 65

Pojazd kompletny w oryginalnie zachowanym stanie. Oryginalny przebieg 109 tyś. km. Oryginalny środek w 100% kompletny. Opłaty do rejestracji na zabytek. Pojazd unikatowy ze względu na oryginalny stan, niska i krótka produkcja, 100% kompletny.

Peugeot J7 to niewielka furgonetka z napędem na przednie koła, produkowana w latach 1965-1980, o łącznej produkcji 336 220 pojazdów. W 1981 roku J7 zastąpiła zmieniona wersja o nazwie J9. Samochód był niewielki, posiadał samonośne nadwozie oraz chłodzony cieczą i napędzający przednie koła silnik umieszczony z przodu. J7 był dostępny w wielu wersjach, w tym furgon , minibus , pick-up i pick-up z kabiną o ładowności brutto 1400 kg lub 1800 kg, w zależności od wersji Prezentowany pojazd jest na oryginalnej zabudowie firmy WEINSBERG - jest to pierwszy model kampera wyprodukowany przez tą firmę. Wyposażenie 100% kompletne i oryginalne. Bardzo fajna wersja z drzwiami suwanymi i linkami bezpieczeństwa.



  • Marka: Citroen
  • Model: B12
  • Kraj pochodzenia: Francja
  • Rok produkcji: 1926
  • Pojemność: 1452
  • Moc: 20

Pojazd kompletny w oryginalnie zachowanym stanie. Karoseria zaprojektowana przez „CHAMPION” dla Citroena - ma tylko z jednej strony drzwi. Pełna dokumentacja opłat. Pojazd unikatowy ze względu na oryginalny stan, brak drzwi z lewej strony, niska i krótka produkcja, 100% kompletny.

Citroën B12 to samochód produkowany w fabryce André Citroëna w centrum Paryża i dostępny do publicznej sprzedaży od 10.1925 r. Do 01.1927 r. Wyprodukowano 38 381 sztuk. Głównymi konkurentami byli Peugeot 177 i Renault KZ. B12 został wyprodukowany przy użyciu nowoczesnych technologii masowej produkcji , które we Francji były jeszcze unikatowe dla Citroëna. Po raz pierwszy zaprezentowany na Paris Motor Show w 10.1925 r. Citroën B12 dzielił podwozie i silnik z B10. „Typ B12” był wyposażony w nowo wzmocnione podwozie, które rozwiązało problemy ze sztywnością, ale samochód był jednak znacznie cięższy. Model będący następcą, „ Citroën Type B14 ”, został oficjalnie wydany podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w październiku 1926 r.



  • Marka: Bedford CF
  • Model: De Lux Kamper
  • Rodzaj nadwozia: Camper
  • Kraj pochodzenia: Szwajcaria
  • Rok produkcji: 1980
  • Pojemność: 2279
  • Moc: 82

Pojazd kompletny w oryginalnie zachowanym stanie. Środek tapicerka oryginalnym. Silnik odpala, zawieszenie perfekcyjne. Automatyczna skrzynia biegó działa bardzo dobrze. Przebieg oryginalny 130 175 km. Gotowy do rejestracji. Pojazd unikatowy ze względu na oryginalny stan, 4 osobowy, dla pasjonatów caravaningu i oldtimerów.

Bedfor CF znany z tego, że był ostatnim pojazdem zaprojektowanym wyłącznie przez Vauxhall, gdy został wycofany w 1987 roku (ostatnim samochodem osobowym był HC Viva, który zaprzestał produkcji w 1979roku). Model demonstrowany to oryginalna zabudowa kampera na nadwoziu Bedforda CF, jedna z nielicznych w komplecie i w pełnej sprawności zachowana. Utrzymany wzorowo jak na swoje lata. Kompletne wyposażenie wnętrza w oryginale. Dach podnoszony ze szklanymi oknami sprawny, komplet mebi i kanadyjek są. Pojazd ściągnięty przez właściciela na mienie przesiedleńcze miał go od nowości.



  • Marka: Sunbeam
  • Model: Talbot 80
  • Kraj pochodzenia: Polska
  • Rok produkcji: 1948
  • Pojemność: 1185
  • Moc: 48

Pojazd kompletny w oryginalnie zachowanym stanie. ‣Środek tapicerka oryginalnym. Pojazd z bardzo dobrą historią. Pojazd wyceniony przez dom aukcyjny Ardor Auctions na 8 300 - 11 900 $. Na dzień 01 Juli 2017 roku w Warszawie. Rejestracja tylko na zabytek. Pojazd z bardzo dobrą historią. Produkcja 3500 szt.

Samochód należał do wysokiej rangi oficera Mariana Wasilewskiego. Z biegiem lat z tytułu braku części zamiennych zostały zastąpione odpowiednimi Polskimi zamiennikami. Jest to pojazd zachowaniem z ciekawą historią Polski. Marka ta została założona w 1935 roku w Wielkiej Brytanii. Samochód klasy luksusowej. Modele 80 i 90 zostały wprowadzone w 1948 r. Były przełomem pod względem wzornictwa i technologi dla marki. Opływowe linie, najnowsze w tamtym czasie, były znakiem rozpoznawczym modelu, reflektory zintegrowane z przednimi błotnikami przywoływały kształty samolotów myśliwskich. Modele 80 i 90 zostały zaprojektowane przez Tada White”a, znanego z wcześniejszych projektów Packarda. Produkcja trwała tylko przez 2 lata w ilości tylko 3500 egzemplarzy.



  • Marka: Mercedes
  • Model: 126 380SE
  • Rodzaj nadwozia: Sedan
  • Kraj pochodzenia: Holandia
  • Rok produkcji: 1982
  • Pojemność: 3800
  • Moc: 204

Pojazd odrestaurowany do co dziennego użytku. Pojazd kompletny w 100%. Nowy lakier 5 lat temu położony. Środek tapicerka oryginalne bdb stanie. Felgi wypiaskowane i pomalowane. Zawieszenie po kompletnej naprawie. Gotowy do rejestracji. Pojazd odrestaurowany gotowy do jazdy, bardzo ładne wnętrze, zawieszenie nowe.

Samochód klasy luksusowej. Produkowany latach od 1972. Wychodzi już 7 generacja. We wrześniu 1972 roku zaprezentowano następcę modelu W108. Samochód otrzymał kod fabryczny W116. Jest to pierwsza generacja klasy S, odznaczała się większymi wymiarami zewnętrznymi do poprzednika. Następcą W116 był model W126. Mercedes klasy S II generacji, został zaprezentowany po raz pierwszy w 1979 roku. Nadwozie to opracowywano aż 8 lat. Przy okazji pomiary drugiej generacji S jej ofertę poszerzyła także wersja coupe, wyróżniała się ona inną stylizacją przedniej części nadwozia, przemodelowaną sylwetkę i inaczej poprowadzoną linią okien.



  • Marka: Citroen
  • Model: CX
  • Kraj pochodzenia: Polska
  • Rok produkcji: 1983
  • Pojemność: 2482
  • Moc: 75
  • Zarejestrowany: Tak

Pojazd odrestaurowany do codziennego użytku, zregenerowane gruszki. Pojazd kompletny w 100%. Nowy lakier 5 lat temu położony. Środek tapicerka nowa robiona 2019.12. Felgi wypiaskowane i pomalowane. Ubezpieczony, zarejestrowany. Pojazd odrestaurowany gotowy do jazdy, bardzo ładny i oryginalny kolor.

Samochód klasy wyższej-średniej. Produkowany przez Citroena w latach 1974 -1991. Nazwa pojazdu pochodzi od współczynnika siły oporu aerodynamicznego, oznaczonego powszechnie Cx. Dla tego modelu współczynnik ten osiąga rekordową jak na ówczesne czasy wartość -0,3. W samochodzie zastosowano nowatorskie wspomaganie kierownicy DIRAVI, użyte w po raz pierwszy w modelu SM. Charakterystyczny elementem było „zerowanie” pozycji kierownicy oraz zmienna siła wspomagania w zależności od prędkości,. Samochód przeszedł lekki facelifting w 1985. Metalowe zderzaki zastąpiono plastikowymi , zmieniono lusterka oraz całkowicie odświeżono deskę rozdzielczą. W 1989 roku pojawił się Citroen XM, który zastąpił limuzynę.



  • Marka: Opel
  • Model: Kadet L Super
  • Kraj pochodzenia: Szwajcaria
  • Rok produkcji: 1969
  • Pojemność: 1078
  • Moc: 75

Pojazd kompletny w 100%. Pojazd w oryginalnym uchowanym stanie. Środek i tapicerka zachowane w bdb stanie. Zestaw wszystkich nowych reperaturek. Pełna dokumentacja opłat.

Następcą Opla Kadetta jest Opel Astra. Na bazie Kadeta stworzono samochód Daewoo Nexia. W 1965 z fabryki wyjechała nowa generacja Kadetta: wersja B. Poza nowym wyglądem, samochód został wyposażony w szeroka gamę jednostek napędowych: od podstawowej o pojemności 1,1 litra i mocy 45 KM (130 km/h) do usportowionej 1.9S o mocy 90 KM (168 km/h). Konstruktorzy opracowali też szereg nadwozi od 3-drzwi coupe do pełnego sedana. Późniejsza wersja B2 różniła się zmienionym wyglądem zewnętrznym. Cena tego samochodu w Niemczech wahała się od 5100 do 9500 marek. W 1966 roku Opel świętował rocznicę produkcyjną w Bochum: halę fabryczną opuścił milionowy Opel Kadett.



  • Marka: Lancia Beta
  • Model: 2000 HPE
  • Rodzaj nadwozia: Hatchback
  • Kraj pochodzenia: Szwajcaria
  • Rok produkcji: 1977
  • Pojemność: 1995
  • Moc: 119

Pojazd w oryginalnym zachowanym stanie. Środek tapicerka zachowana idealnie w oryginale. Oryginalny i niespotykany kolor. Pełna dokumentacja opłat. Środek idealnie zachowany. Pełna dokumentacja serwisowa plus instrukcje obsługi.

Samochód osobowy klasy średniej, produkowany w latach 1972-1984. Dostępny jako: 2-drzwiowe coupe, 2-drzwiowy kabriolet, 3-drzwiowe kombi, lub 4-drzwiowy sedan. Następca modelu Fulvia. Moc przenoszona była na oś przednią poprzez 5-biegową manualną skrzynię biegów. Samochód został zastąpiony przez model Prisma. Bardzo nowoczesne rozwiązania jak na te lata - mocowanie pasów bezpieczeństwa, przednie lampy ze spryskiwaczami i obrotowymi wycieraczkami. Marka została stworzona w 1906 r. w Turynie przez Vincenzo Lancię, z wykształcenia księgowego. Swoją przygodę z motoryzacją Lancia rozpoczął w warsztacie braci Ceirano, którzy zajmowali się produkcją i sprzedażą rowerów marki Welleyes, a następnie zajęli się produkcją samochodów.



  • Marka: Morris
  • Model: Oxford VI
  • Rodzaj nadwozia: Sedan
  • Rok produkcji: 1963
  • Pojemność: 1622
  • Moc: 98

Pojazd w oryginalnym zachowanym stanie. Pojazd kompletny w 85%. Pojazd do całkowitej renowacji. Środek tapicerka zachowana w oryginale. Brak dokumentacji, rejestracja tylko na zabytek. Pojazd dla osób rozpoczynających renowację pojazdów zabytkowych.

Morris Oxford to seria modeli samochodów wyprodukowanych przez Morrisa w Wielkiej Brytanii, Nazwany przez WR Morrisa po mieście marzeń iglic, mieście uniwersyteckim, w którym dorastał, produkcja samochodów Oxfordu Morrisa zamieniłaby Oxford w miasto przemysłowe. Oxford VI pozostał w produkcji do 1971 roku, wyprodukowano 208 823 egzemplarzy, Gama Oxfordów miała zostać zastąpiona przez Morrisa 1800 z 1967 roku.